kropki 4.fw HISTORIA

Wszyscy jesteśmy migrantami. Nie tylko my – ludzie, ale też nasze idee, myśli, uczucia…nawet przedmioty migrują. Nasza szkoła wyemigrowała przed wieloma laty z Holandii do Polski. Czekaliśmy na nią (wdzięczni Holendrom za ich otwartość i umiejętność dzielenia się) z naszymi marzeniami o nowym podejściu do edukacji. Można więc powiedzieć, że Łejery od korzeni realizowały współpracę międzynarodową. W naszej słynnej holenderce wprowadziliśmy i do dzisiaj rozwijamy autorską metodę nauczania poprzez teatr. Odwiedziliśmy wiele europejskich krajów dzieląc się efektami naszej pracy. Spektaklom nie było końca, a nasza otwarta postawa na trudne tematy znajdowała uznanie wśród innych Europejczyków (spektakl Masz prawo do swych praw grany jest przez kolejna generację dzieci)

long story
Teatr Łejery - projekt

kropki 4.fw SCENA TEATRALNA

Od początku marzyliśmy o scenie teatralnej z prawdziwego marzenia. Plan zrealizowaliśmy po 20 latach. Umęczeni, ale szczęśliwi stworzyliśmy większa przestrzeń, która niespodziewanie otworzyła się nie tylko dla dzieci, ale też dla rodziców. Odtąd już nic nie było takie samo. Scena Wspólna zaczęła żyć własnym życiem i dzisiaj odbywa się na niej wiele wydarzeń, których nie byliśmy w stanie wcześniej przewidzieć.

kropki1.fw CZAS DZIELENIA SIĘ

I przyszedł czas dzielenia się. Po latach doświadczeń edukacyjnych Ela postanowiła uczyć za granicą Polski i wyjechała na Madagaskar, Jurek na Ukrainę, a Aneta do Tanzanii. W Tanzanii wrzuciliśmy post na facebooka do naszych afrykańskich kontaktów i przyjaciół. Zapytanie cyt.” mamy doświadczonych nauczycieli, którzy potrafią wdrażać metody nauczania poprzez zabawy teatralne, mamy opracowane metody nauczania, które w Polsce sprawdziły się w ciągu ostatnich 25 lat, chcemy pracować z dziećmi i nauczycielami”. Odpowiedzi na nasz post przekroczyły najśmielsze oczekiwania. Dostaliśmy zapytania z kilkudziesięciu miejsc. Stało się to dla nas jasne, że autorska metoda Jurka i Eli ma powędrować w świat.

Historia czas dzielenie się - wspólne zdjęcie

LISTA POTRZEB NIE MA KOŃCA

Po kilku spotkaniach już wiedzieliśmy, że lista potrzeb jest bez końca. Pytano nas o dyrektorów szkół, o trenerów dla nauczycieli, o nowe technologie w nauczaniu, o szczegóły wpływu naszej metody na jakość nauczania, o doradztwo w innowacyjnym budownictwie szkolnym, o to jak rozwijać w dzieciach przedsiębiorczość. Efektem jest Pierwszy projekt przygotowany przez Elę Drygas: adaptacja programu autorskiego do lokalnych potrzeb i powstanie metody nauczania j. angielskiego przez metody teatralne i plastyczne. Powstał również warsztat dla nauczycieli. Postanowiliśmy stworzyć TEAM Specjalistów, którzy zgodzili się na współpracę w różnych obszarach i w różny sposób. Niektórzy mogą podróżować i zostać na dłużej, niektórzy mogą doradzać na skypie, niektórzy prowadzić warsztaty, a niektórzy budować szkoły i prowadzić training on the job.

I to nie jest tak, że mamy dzisiaj odpowiedzi na wszystkie pytania. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasze metody, narzędzia, działania mogą ulegać zmianie w każdym innym środowisku i kontekście. Ale one właśnie takie są. Są uniwersalne, prawdziwe i są ramą, którą chcemy wspólnie i z waszym zaangażowaniem i z waszymi potrzebami wypełniać.